Digitukiverkosto tarjoaa virtuaalisia kokoustiloja – varaa helposti

Poika ja isoisä katselevat tablettia joka valaisee isoisän kasvot.

Kuusamon digitukiverkosto tarjoaa yhdistysten käyttöön etäkokoustiloja. Digitukiverkosto avaa pyydettäessä virtuaalisia kokoushuoneita Teams-sovelluksella yhdessä sovittuun aikaan.

Yhdistysten virtuaalisten kokoustilojen tarve on lisääntynyt korona-aikaan. Samaan aikaan myös teknologia on kypsynyt ja turhia matkoja voidaan välttää etäkokousten avulla. Etäkokouksessa kaikki osallistujat ovat etäyhteyksien päässä. Hybridikokous tarkoittaa kokousta, jossa osa osallistujista on paikan päällä ja osa osallistuu etäyhteydellä. Kaikilla yhdistyksillä kuitenkaan ei ole etäkokousten tai hybridikokousten järjestämiseen tarvittavia resursseja.

Digitukiverkoston järjestämät virtuaaliset kokoustilat antavat mahdollisuuden etäkokouksiin. Kumppanuustalo Nuotan kokoustiloissa voi myös järjestää hybridikokouksia. Koillisen kumppanit -hankkeen työntekijät antavat digitukea etäkokousten järjestämisessä. Etäkokoustila-pilotin järjestämisessä on mukana myös Osallisuuden ja asiakaspalvelun digimuutos 3.0 -hanke.

Varaa etäkokoustila